1. 1.Stå med føttene ca. 50 cm fra hverandre, en fot fram, og tærne vendt litt utover, slik at kroppen kjennes stø og balansert.

  2. 2.Hold ringen parallelt med gulvet, fast inn mot ryggen. Øv på å svinge den fra side til side med armene, mens du holder den vannrett.

  3. 3.Stå rett. Spinn ringen med en bestemt push, mens du beveger kroppen frem og tilbake, slik at ringen holder seg vannrett rundt midjen i en rolig, sirkular bevegelse.

  4. 4.Bytt retning med noen minutters mellomrom, for at treningen skal være balansert.

Hvordan bruker du din
Innersvingen rockering?


Mange av de som prøver en Innersvingen Rockering, oppdager at de kan "rocke og rolle" på første forsøk. Dette er helt forskjellig fra gammeldagse, lette plastringer, som kunne være ganske vriene å få fart på.

Stå rett! Den største feilen nybegynnere gjør, er å starte med ringen på skrå, og bevege seg for mye.

En kort demonstrasjon

BESTILLbestilling.htmlbestilling.htmlshapeimage_7_link_0

OBS: Bruk ringen maks 1-2 min per dag i starten. Øk på etter hvert som musklene blir sterkere. Bruker man dem for mye de første par dagene, kan det resultere i stølhet, og i verste fall små blåmerker.


Bruk ikke tunge rockeringer hvis du er gravid, har ryggskade  eller hofteproblemer, eller er i for dårlig form. Hvis du er i tvil, snakk med din lege eller fysioterapeut før du bruker din Innersvingen Rockering. Hvis du får smerter i ledd eller sener, bør du snakke med legen din før du fortsetter treningen.